Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Igår, 23:23 0 kommentarer
Stabil hemmaseger!
Vad ska man säga om dessa killar? Vilken avslutning på en underbart fin vår/sommar säsong.
10 raka vinster och maximala 30 otroligt härliga poäng!
Ikväll var verkligen inget undantag. Killarna bjuder på fantastiskt fin fotboll och det är en tydlig klasskillnad på Billbäcks Arena. Resultattavlan visar på 6-0 med mersmak om vi nu hade satt alla chanser vi skapar.
Det kan se lätt ut när allt bara flyter på, målen kommer och vinsterna radas upp. Men det killarna visar oss match efter match är ett otroligt hjärta för klubben och en orubblig vilja att ge allt man bara har för sina lagkompisar.
Poängen man får är naturligtvis en sak, men glädjen och stämningen i laget och tjattret i omklädningsrummet, leendet efter en tuff match eller träning, gemenskapen i ett fantastiskt lag.
Den är oslagbar!
Jag själv, Jonas, Stefan, Gurra, Frigge vill tacka för en fantastiskt fin ”för säsong” och nu njuter vi välförtjänt av vilan inför lika fin höst.
Dagens ⭐️’or är lika svåra att dela ut denna match när alla presterar på topp. Men vi vill ändå försöka belysa vad ni gör:
⭐️ backlinjen och vår härliga keeper, idag var det
Isak, Gusten, Gustav, Adi, Hagman
Vilka killar, stabilare backlinje och målvakt får man leta länge efter och med en statistik på 50 gjorda mål och 7 insläppta så talar det sitt tydliga språk att vi har en harmoni och stabilitet i försvaret och i vår speluppbyggnad. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det kan inte vara kul att möta dessa killar!
⭐️ mittfältet idag
Jonte P, Simme, Dennis, William. Outtröttlig, extremt hög rörlighet, kreativitet, omställning mellan försvar till anfall, stänga ytor. Återigen, det kan se lätt ut, men den spelförståelse och slit dessa killar lägger ner match efter match är oslagbar!
⭐️ Anfallet idag.
Jocke P, Ryda, Sjögren, OP och Kammeborn.
Som sagt, 50 gjorda mål talar sitt tydliga språk, även om inte alla mål görs av dessa herrar så sätter de presspelet, jobbar hem i försvaret, öppnar upp ytor för mittfältet att spela genom, stressar fram dåliga beslut, fångar upp returer och krigar in halvchanser till mål i protokollet.
Sist men inte minst stänker in en straff eller två!
Nej tack för en underbar första halvlek och som ni vet är vi alltid bäst i andra så bara ta nya tag efter ledigheten!
// Johan
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies